Múzeumpedagógia – Nyári táborok

Korábbi táborok
Vissza

Rongyszőnyeg -drámatábor

Időpont: 2010. július 19–24.
Helyszín: Kőszeg

Részletes programelőzetes

Hétfő 

- Indulás Kecskemétről vonattal 8.00 –kor, érkezés Kőszegre 13.30-kor
- Szállás elfoglalása, rendrakás
- Vacsoráig séta a szállás környékén
- Vacsora
- Esti beszélgetés / a tábori élet szabályainak elfogadása, elvárások összegzése, a heti munkarend megismerése, a tábor fő céljainak ismertetése /
- „Ki mit tud?” Weöres Sándorról / játékos vetélkedő /
- Az előzetes otthoni gyűjtés alapján mindenki felolvassa legkedvesebb versét.
- „ Miért szeretem?” – beszélgetés
- Próbálkozzunk verset írni! Mi kell hozzá? Hogyan születik? Írhatsz a tábori élményekről, magadról, a világról, stb. A tábor végén mindet felolvassuk, jutalmazzuk
- 22.00-tól fürdés, 23.00-tól alvás / Ez minden nap így lesz! /

Kedd

- Reggeli után Kőszeg nevezetességeivel ismerkedünk ebédig
- Ebéd után csendes pihenő 15.00-ig
- 15.00-tól drámajátékos foglalkozás . ismerkedő, kapcsolatteremtő, koncentrációs, önismereti játékok vacsoráig
- Vacsora után Weöres Sándor verseket olvasunk, hangsúlyosan a RONGYSZŐNYEG versciklus műveire koncentrálunk. Feladat : válaszd ki a te „ÉNVERSEDET”! Ki vagyok én? Hogyan ismerhetem meg magamat? Milyen szeretnék lenni? Hogyan segítenek a versek?
- Elalvás előtt verseket hallgatunk színművészek előadásában

Szerda

- Reggeli után játékos beszédtechnikai foglalkozás következik
- Tudok-e verset mondani? A nyelvi és nem nyelvi jelek helyes használata
- Hangsúly, ritmus, hangszín, hangerő, mimika, gesztus, testtartás, térköz, stb.
- Ebéd és a csendes pihenő után a kőszegi vár megtekintése, vagy kirándulás Bozsokra, vagy strandolás
- Vacsora után kreatív ének- és zenei gyakorlatok következnek, melynek eredményeként elkészítünk egy énekelt versekből és zenés, ritmusos motívumokból szerkesztett összeállítást Weöres Sándor verseire. Cél: a ritmus-zene-vers világának összefüggéseit érezni.

Csütörtök

- Reggeli után kirándulás a környékre, pl. kerékpártúra; vagy a sárvári arborétu megtekintése       - Ebéd és csendes pihenő után drámajátékos foglalkozás / csoportépítő, kreativitást fejlesztő, szöveggel- és tárggyal végzett improvizációk. /
- Vacsora után Weöres Sándor : A holdbeli csónakos című művét olvassuk el. Beszélgetünk a tartalmáról, üzenetéről, képeiről, szépségeiről. Csoportos improvizációval jeleneteket próbálunk előadni, felhasználva a versmondásról, improvizációról és a ritmusról, énekelt versekről tanultakat.
- Lefekvés előtt közös daltanulás is lesz, legalább három népdalt tanulunk meg.

Péntek

- Reggeli után mozgásos és vidám koncentrációs játékokat játszunk, majd megpróbáljuk a tábor idején tanultakat egy „színházi” előadássá rendezni! A műsorban versket mondunk, jeleneteket mutatunk be, énekelünk, játszunk ritmusos-zenei etűdöket, stb.

Az előadást közösen rendezzük, így színházi ismeretekről is beszélgethetünk. Megegyezünk abban, hogy az esti tábortűznél elő is adjuk a műsort, melyre esetleg vendégeket is hívunk.
- Ebéd és a csendes pihenő után készülünk az esti záró tábortűzre. Kézműves foglalkozáson „ajándékot” készítünk egymásnak és szüleinknek; a tábori élet elkészült fotóit rendezzük / esetleg laptopon, vagy számítógépen nézhetővé tesszük /. Felkészülünk a műsorra / verseket tanulunk, a versírók letisztázzák megírt verseiket, készülnek szépen felolvasni /
- Vacsora után tábortűz, búcsúműsor, a legszebb versek felolvasása, a versírók jutalmazása
- Értékelés : a legemlékezetesebb, a legrémesebb élményem, amit másképp csinálnék, és ami hiányzott stb.
- Közös éneklés

Szombat

- hazautazás

 

Galéria